Cum am slabit 4 Kg in 30 de zile?

Am mers la sala in fiecare zi, nu am mincat nimic, am baut multa apa.

Nimic mai neadevarat….

Am fost motivat de o carte: 4 Hour Body de Tim Ferris (Kindle Edition). (Apropos, daca nu ai inca un Kindle, viziteaza www.kindleromania.ro si afla cum poti sa ai si tu unul.) In acesta carte, Tim Ferris, povesteste experimentele pe care le-a facut pe propriul corp de-a lungul anilor. Printre aceste experiente, Tim scrie si despre cum sa slabesti: folosind o dieta pe care el o numeste Slow Carb – slabeste prin simplitatea (The Slow-Carb Diet – Better Fat-Loss Through Simplicity).

Acesta dieta are 5 reguli foarte simple:

REGULA 1. EVITA CARBOHIDRATII ‘ALBI’.
In categoria carbohidrati albi avem urmatoarele alimente: paine (inclusiv cea neagra), orez (inclusiv orez brun sau salbatic), cereale, cartofi, paste, orice prajeala de tip pane (snitel pane, peste pane, etc).
NU MANCA CHESTII ALBE decit daca vrei sa te ingrasi.

REGULA 2. MANINCA ACELEASI CITVA MESE MEREU.
Acesta regula nu am respectat-o din cauza faptului ca eu calatoresc foarte des iar cind am fost acasa am mincat destul de variat, dar fara sa ma abat de la prima regula.
Iata lista de ingrediente permise din care poti sa mixezi in orice combinatie pentru orice masa:
Proteine:
– unu sau doua oua (neaparat sa fie organice – eu am gasit la Carrefour 10 oua ecologice pentru 11 lei)
– piept sau pulpa de pui
– carne de vita
– orice peste
– carne de porc

Legume:
– linte (lentils) – am gasit la Carrefour linte rosie si verde 10 lei punga de un Kg
– fasole neagra (nu am mincat pentru ca nu am gasit pe nicaieri)
– fasole pinto (nu am mincat pentru ca nu am gasit pe nicaieri)
– fasole rosie (am gasit fasole rosie bonduelle la conserva, vreo 5 lei o conserva).
– soia (nu am mincat)

Verdeturi:
– Spanac (am gasit congelat la orice supermarket)
– verderuri mixe ( brocoli, conopida si altele – am gasit legume congelate cam peste tot, cam 10 lei pe punga de 500 gr)
– Muraturi (in special varaza murata)
– mazare (congelata, se gaseste la orice supermarket)
– brocoli (congelat, se gaseste la orice supermarket)
– fasole verde (se gaseste congelata la orice supermarket)

Se poate minca orice cantitate din ingredientele de mai sus. Idee e simpla: nu minca ce e alb si incearca sa maninci ce e pe lista de mai sus.

Mi-a fost putin greu la inceput dar pe masura ce m-am obisnuit a fost foarte usor. De exemplu, la un moment dat la micul dejun am mincat timp de citeva zile doar ou (fiert, prajit, omleta) cu spanac.

De citeva zile am inceput sa iau si 400 mg de Magneziu efervescent deoarece nu am mai mincat atit de mult spanac. Spanacul este singurul aliment care contine foarte multe vitamine si care ajuta foarte mult la recompozitia corpului (pierzi grasime si adaugi masa musculara).

REGULA 3. RENUNTA LA SUCURI SAU ORICE BAUTURA CARE ARE CALORII.Bauturile racoritoare contin foarte multe calorii. La acesta dieta trebuie consumata doar apa. Se admite Cola Light dar nu mai mult de una deoarece aspartamul (indulcitorul folosit in Cola Light) poate stimula ingrasarea. Nu bea lapte (inclusiv lapte de soia – da! exista asa ceva).

Bea cit mai multa apa sau orice alta bautura care nu contine zahar ca de exemplu ceai fara zahar si cafea fara zahar. Consumul ridicat de proiteine va duce la pierderea a foarta multa apa de aceea in primele zile vei avea o senzatie de sete foarte mare.

Spune nu bauturilor alcoolice mai putin vinului: maxim un pahar de vin rosu pe zi.

REGULA 4. NU MINCA FRUCTE.
Fructele sunt practic apa + zahar + ceva vitamine (vitaminele se pot lua din alimentele din lista de la regula 2). Exceptiile de la acesta regula sunt: avocado (nu mai mult de un fruct pe zi) si rosiile.

REGULA 5. IA-TI O ZI LIBERA PE SAPTAMINA SI MANANCA ORICE.
Ziua libera pentru mine a fost simbata. In fiecare simbata am mincat pizza si paste preferatele mele. De aseemnea am mincat paine, cafea cu zahar si multe dulciuri.
Asta e tot, cu acesta dieta am slabit de la 74 de Kg inainte de Craciun la 70 de Kg astazi dimineata. Ieri am avut la un momendat si 68.8 Kg.

Intr-un post urmator promit sa scriu citeva retete simple pe care le-am folosit pentru acesta dieta. Dupa 30 de zile a pot sa spun ca aceta dieta mi-a devenit un mod de viata. Ma simt foarte bine cu acesta dieta si sper ca acest post va ajuta si pe altii sa o adopte. Daca ai vreo intrebare legata de acesta dieta scrie un comentariu, voi fi foarte incintat sa te ajut.

Astazi e vineri seara si abia astept ziua de maine sa maninc mancaruri care ingrasa dar nu pe mine pentru ca am un antidot: Slow Carb Diet!

2 thoughts on “Cum am slabit 4 Kg in 30 de zile?

  1. Intr-adevar ‘dieta’ asta face minuni si este foarte usor de adoptat ca mod de viata (de asta am pus si ghilimele pt ca eu n-o consider o dieta) mai ales ca nu te priveaza total de placeri culinare ca doar vine si sambata o data la 7 zile :)
    Daca se renunta si la fasole si mazare (care baloneaza) si la ulei rezultatele sunt spectaculoase.
    Chiar si numai ouale mancate doar fierte sau daca e omleta sau ochiuri sa fie fara niciun strop de ulei (se poate cu succes in tigai teflonate) se observa mare diferenta.
    Carnea de asemenea fara ulei: gratar sau fiarta.
    Sunt ok si alte legume, nu numai rosiile. Castraveti, ardei, ridichi, ceapa verde…
    Dintre produsele din soia am mancat doar ‘branza’ tofu (inedit) care pot spune ca este compatibila cu dieta asta (cea in apa, nu in ulei).
    Ouale le consider foarte importante si contrar opiniei ca nu-i bine sa se consume in cantitati mari tin sa spun ca dupa ani de zile de mancat in medie doua oua pe zi nu am probleme cu ficatul. De vreo doi ani mananc si oua de prepelita (fierte) si incerc sa gasesc oua de la gaini de tara crescute in curte. Cele ecologice de la carrefour nu m-au incantat atat de mult, nu se compara cu cele de la gaini de tara.

    Ma bucur sa vad oameni convinsi de rezultatele acestei alimentatii si abia astept impresii dupa inca o luna in ritmul asta :)

    Bafta, sanatate si toate cele bune!

    Aura

  2. Si eu am incredere in dieta aceasta. Am incercat-o si am slabit 3.5 kg in 2 saptamani. Deci sigur funtioneaza.

    Pentru cei care vor sa stie mai mult despre aceasta dieta gasiti informatii si aici
    http://www.fii-sanatos.ro/nutritie/intrebari-puse-frecvent-despre-dieta-slow-carb/

    @Aura Te felicit pentru reusita si staruinta si te aplaud pentru modul corect in care ai abordat consumul oualelor. Teoria conform careia nu tb sa consumam mai mult de 3 oua pe saptamana este gresita.

    Succes in continuare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>